Label2 yg best..!

Thursday 17 November 2011

Kepentingan Solat Awal Waktu

Bila ckp pasal solat,of course..SOLAT ITU WAJIB.!

Brdsrkan apa yg aku tahu,perkara pertama yg akan kena hitung nnt wktu 'judgement day' dihadapan Allah SWT adalah Solat kita..

So no doubt,solat sgt penting..And aku hrp org yg sedang baca entry ni pun solat 5 waktu k~! ^.^

Xpa,aku sndiri aku pernah lalui sndiri zaman2 jahiliyah dulu..Alhamdulillah,pas masuk MRSM,Allah menyedarkan aku...syukur3x sgt!,,That's what we call nikmat Iman dan Islam yg kta kena jaga.. insyaAllah..



Back to da topic,kepentingan solat awal waktu..
Few weeks ago aku ada terbaca satu artikel yg sangat menarik n bgus sbgai jamuan minda..
Dia pasal kaitan antara peralihan msa dan faedahnya semasa solat..
Keypoint dia kt sini = "faedah trsbut hanya akan diperolehi jika kita solat tepat pd wktunya.."


Ni link dia..
http://www.iluvislam.com/tazkirah/dakwah/1111-apa-hebatnya-solat-di-awal-waktu.html

Summary dia la..Kasi senang dulu tuk digest..


1. Subuh - Rezeki mula turun kebumi..
-no offense bila aku ckp,reason org Cina selalu berjaya bcoz dorang bangun awal pagi tuk mula brsenam n bekerja..Bukan mcm orang kita!Pemalas *refering to myself also..Bangun subuh liat,apalagi mau mula bekerja dsbgnya.Sebab tu kita ni slalu sangat ketinggalan dlm smua aspek kehidupan..sobsob T.T

2. Zohor - Penghadaman..

-gud for stomach.

3. Asar - Reproductive system & Kreativiti



4. Maghrib - (takut mau tulis...!!!!!!!) bacala sendiri kalau berani~!

5. Isyak - Ketenangan
- actually,dlm Islam,sekarangla waktu terbaik tuk tidur..Bangung balik bila?...PAndai!! Wktu Qiamullail..^.^



Inilah bukti bahawa Allah itu Maha Bijaksana..Aturan-Nya hebat belaka,melangkaui batas pemikiran lemah manusia...^.^...Subhanallah...~~

No comments:

Post a Comment

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...