Label2 yg best..!

Wednesday 13 February 2013

Split Personality : Flexible Atau Hipokrit

Kalau korang2 nak tawu, aku ni jenis yang 'lain kawan, lain watak'..
Maksudnya, aku akan sesuaikan perilaku aku, bersesuaian dengan siapa yg aku berborak dengan..

Kata kasar lagi kesatnya, "Jumpa 'setan' jadi setan, jumpa 'malaikat' jadi malaikat"

(tp kwn2 aku xdak yg 'setan' okaayy..><) smua baik2..sbb tu aku ni pon baik sama~*wink*

Actually before this, aku ada ter'come across someone says :
"E'eh hipokritnya orang tu..Dengan orang pandai, kemain lagi dia buat2 pandai"
At first I was like, (=_=')..But surprisingly ramai commenters yg support dia pnya opinion..
It was a "herrmmm" momment for me, sebabnya, yg dia cakap tu sebenarnya unliterally 'AKU'..


AM I BEING HYPOCRITE?

So, hipokritkah aku? Adakah aku sorang yg berpura2..'Talam seratos muka?'
Some may say, 'yes'..Tapi aku ada pendapat aku sendiri regarding this..

Contohnya when you are surrounded with golongan bijak-pandai-ilmu-luas, mestilah idea perbualan kita tu di'ilmiah'kan..Mcm health issue,politics, oversea study, ka... anatomy (over plak).
Xkan cakap benda merapu kosong ntah-ntah ngan diorang en..
Dandan dilabel xbijak, "Ewrh, stupid giler dier nieh".

Reversal situation, bila berbual2 ngan kawan2 yg xberapa nk bijak sangat ni, xkan kita discuss pasal topik2 KDNK, sambung study mana, or bahaya merokok? ...krik-krik...
"Hok'alorh..bajet giller dowwhh ngkaw!!"

See, so kenalah sesuai dengan keadaan..
Masa skolah rendah dulu kan cikgu2 BM slalu cakap, 
'masok kandang lembu mengembek, masok kandang lembu mengemboo, masok kandang kucing mengiaw, masok kandang kuda me________' *pepandailah kau isi


Some may say it is HYPOCRISY..but I think it is FLEXIBILITY..



And when anybody says "Be yourself" ===> This is me!!




No comments:

Post a Comment

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...