Label2 yg best..!

Saturday 17 December 2011

Aktivitiku Sepanjang Cuti...^.^

Holiday = Kegembiraan ^.^
Hurm, aku terlintas tuk pilih topic ni because ada sorang kawan aku tanya,apa aku buat sepanjang cuti ni..
To long to be explained,thus aku decide tuk buat blog entry trus..hehe
Well, FYI, Aku sedang cuti semester for 3 months..!Can u imagine how cool is that..haha
Terima kasih UIA for giving us this special holiday~~(^.^)


Hurm,baaaanyak sebenarnya aktiviti2 yg aku buat sepanjang cuti ni...
At first dulu,aku terfikir jugak tuk kerja part-time..
Yalah, mau kumpul duit la sikit2..tapi,bila fikir2 balik,malas lah...hehe

1. KUMPUL LEMAK a.k.a 'eat my best'
Oopss..I did it again...Ndak dapat kontrol bah..hehe
Gedebush!Ini aktiviti yg paling aku ndak suka, tapi aku selalu buat..='(
Makanan kat rumah ni,selagi ndak habis,selagi tu aku pulun baik punya..haha
My mom lagi terlalu caring,selalu belikan aku makanan kat gerai2 tu..
Ndak sampai pulak hati aku biar makanan tu ndak bersentuh..Aku ngap lah~

2. BLOGGING
Bisikan Minda....aiseh~~
I just found this new hobby bah actually..
One of my method tuk express apa yg berlegar2 d minda aku ni..
Despite of that,aku guna blog ni tuk share pengalaman2 yg aku ada..
Especially pasal after-SPM life..u know, pasal pmilihan kerjaya and stuff..
Blog ni pn aku guna sebagai medan dakwah...Aku bukannya baik pun,tapi DAKWAH ITU WAJIB!

3. STUDYING
Serius bajet pnya kes...XD

Bukan mau bajet rajin k! hahaha XD
Yes,indeed..
Aku WAJIB study cuti ni sebab nnt kena repeat MAth1..
Mengulang bukan sebab gagal ya!haha..urm,soalan  bocor..

So smua kena mengulang la...sad isn't it~
Ndak apa,smua ni ada hikmahnya..^.^

4. TNGOK MUVIE
Yay! Cuti itu indah...no doubt k~
So,aku guna kan masa free yg aku ada ni tuk tngok muvie2 aku yg belambak kat lappy ni..
Sangat bermanfaat,because smua yg aku tengok sangat MENGINSPIRASIKAN...
Mostly aku tengok animated movies...reason?click link below..^.^

http://inikisahhidupsabrie.blogspot.com/2011/12/movies-that-made-me-cry.html

5. MASAK
Ini betul punya bukan maen2 aarrhh...hehehehe
Ya, aku memang suka masak...Ndak lah terer sangat..
Tp kalau stakat Nasik Goreng Sabbe',Ayam Kukus SuperJunior,Sayur Tumis CelinDion tu boleh la...hahaha
Aku suka jgak try2 recipe kat internet yg snang2 tu..^.^



Smua gara2 MAsterChef lah ni!
BTW,aku saport Ary Malik and Deena...hekhek..





Hurm,banyak lagi sebenarnya..
Tpi,ini jak yg aku ingat..Malas lah mau recall smua tu...hehe
Officially,3 minggu lagi aku akan mula sem 2..huhuhu..
Kinda sad, neves gak mau study new subject ni...Pray for me k~

No comments:

Post a Comment

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...