Label2 yg best..!

Saturday 3 December 2011

"Aaammmmiiinnnnnn...."(bdk2 d belakang)

Aku mau crita skit pasal budak2 yg hari2 aku jumpa kat surau Sepanggar ni..
Bukan apa,sebab diorang ni budak2..
So,agak menarik tuk tengok gelagat n reaksi diorang trhdp sesuatu perkara..

Comelnya baaaaahh~~ ^.^

Aku actually xsuka budak2,terutama yg nakal2~!
Bising btul kalau tym smbhyg.Masa tu jgk la diorang bemain2..
Mcm aku mau ikat jak guna tali kapal sorang2..

Tp,kadang2 aku pandai snyum sndiri jgk tgok gaya2 diorang tu..
Apa tdak,becakap pun muka 20sen..Bikin ketawa bah~haha

Ni budak ada ciri2 mau kena ikat..Ada kunun dia be'pisss tym org smbhyg..;D

Tadi waktu maghrib,aku lewat skit dtg surau..
Saf depan agak penuh,cuma ada sipi2 tu kosong.

Masa sembayang tu,aku prasan sbelah aku tu budak,keciiiiiikk jak bdn dia..


Smua bacaan dalam solat tu dia baca agak kuat (xla sgt,tp aku bole dgr la)
Apa yg buat hati aku rasa mcm ter'click sikit,sebab dia MAMPU tuk solat n hafal smua tu pda usia yg bgitu muda..
Entahlah,maybe bg certain org,itu perkara biasa..
Tp,bg aku,bnda tu is... 'something'..
Bcoz,kalau aku compare diri aku dgn budak tu pda umur aku dulu..Anduk bah kesian..

Lagi satu,last week kot,masa balik dri smbhyg...

Budak A : Ish~!..@#$%^& (sejenis carutan yg x asing lagi)
Budak B : Ui!Jgn kau memaki bah..Masuk neraka kau karang..

Aku tersenyum dengar..Comel jak bunyi dia..hehe
Bila fikir balik,aku agak impressed jugak..Bdk2 kecik pun tau benda tu dosa..
Tp,org dewasa mcm kita ni lah jgk yg slalu buat ..
Kalau sejak kecil lagi anak2 dididik tntg keislaman oleh ibubapa,kan jadi baik anak tu nnt bila besar..
(InsyaAllah,kalau ada anak nnt,aku mau didik dia sbaik2 yg boleh..Tamau dia jadik jahat cam aku.hekhek)

Haih,kalau aku kenang2 balik zaman bdak2 aku bah..Sedih2x..
So,aku bsyukur jak dgn diri aku sekarang,eventhough masih bejuta kelemahan yg aku ada..
Ndak apa bah,Allah itu sntiasa ada..yg maha Melihat n Mengetahui....^.^




Ada reason kenapa kita terbuat silap sekarang..
Supaya pada masa akan datang,kita tidak akan buat kesilapan itu lagi..^.^

No comments:

Post a Comment

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...