Label2 yg best..!

Tuesday 20 August 2013

AirAsia vs M.A.S

Awal2 aku quote, "This is my own PERSONAL opinion"..Bukan niat utk memburuk2an mana2 syarikat.
Cheeey, series plak ayat aku..



Aku ni konon la traveller tegar update entry pasal flight, padahal paling2 pon KK-KL jek..hehe
Apa2pun, suka disini untuk aku menyuarakan pendapat aku, memandangkan tiap2 taun aku akan ulang alik naik kapal terebang dari Sabah ke Kolumpor...balik kampong~
Selalunya durasi penerbangan tu dalam 2jam30menet..(konon lar, xpernah on-time pon)
Sepanjang pengalaman aku merentas South Chinese Sea (is it??) aku pernah naek AirAsia, MAS & Firefly..


"Eh, apsal aku x letak Firefly kat tajuk atas nuh?"

Sebab Firefly no longer available for Peninsula to Borneo flight traveling..
Aku pernah naik sekali ja..
Too baaadd..Aku suka Firefly sebab pramugari dia comel2 baik2...T.T

"Cantik tak saya?"


Let the battle begin!

AirAsia vs MAS

1. Mana satu yang lebih MURAH ?
- AirAsia. Sudah namanya 'syarikat penerbangan tambang murah', so, yeah..
  Mcm slogan dia, "Now Everyone Can Fly"
  Tapi kadang ada ja MAS yg murah, pandai2 la cari..
  Lagi satu, jangan esok kau pnya flight, malam ni baru mau book..
  Kau ingat kau artis mau beli tiket mengejut..mmg tekejut la kau tengok harga dia.
  But still AirAsia mnang kalau soal harga..



2. Mana satu yang lebih SELESA ?


- "E'eh, suda tau beli AirAsia, lagi mau komplen xselesa kaa"
   Haaa, maksudnya MAS lagi selesa lah sebab harga dia pon 'selesa' jgak..
   AirAsia murah, tp mmg sempit la, kau akan rasa macam tersepit dalam keranda kecik yg disumbat dalam tanah liat yg dihimpit dengan simen..*over plak*..
  MAS plak luas sikit, kurang la kesengsaraan kau sepanjng dalam kapal tuh..
  Boleh la tekedek2 pegi tandas 2,3 kali...Kau mau mandi terus pn boley..mampu?
  Kalau AirAsia, aku kena tahan kencing uolls, takut org yg duduk sebelah aku tu naik annoyed kena angkat2 kaki..
"Ee'ehh..bepaut cepat..Nak tejatoh ni haa..!"

  Lagi satu, KLIA & KKIA lagi sistematik..Urusan smua sangat smooth and mudah..Siap boleh snap happy moment lg dgn kawan2..gittew~
  Kalau AirAsia ni, err, kan murah kan, so, tulah..Aku paling xsuka masa departure & landing, kena pegi landasan dia jalan kaki, tambah2 masa tengahari, berasap dek..
  Dengan bagasi berat tong gas lagi...Jiran aku pesan batu dari KL bawak balik KK..pffttt~


3. Mana satu yang MAKANAN SEDAP ?

"Kita minum duluuuu..!! Ee'eehh tumpah lak"

- MAS, sebab aku xpenah makan kat AirAsia..hahaha..
  ByTheWay, itu antara kelemahan besar AirAsia, makanan siyes mahal nk mmpos!
  Padahal sanwich sekeping jek, aku buat lagi sedap..Yg beli tu yg gedik ja..xp
  Ada adek dua org tu, BELI MEGI?! Bagus kau beli megi d kedai Pacik Jijang, bebungkus2 kau bole makan..
  Kalau MAS, dia include sekali harga makanan dalam tiket, so jgn risau kalau xsempat grab lunch tngahari tuh...Menu feveret, Fried Noodles with Chicken Curry..wah~
Cantik kaaan bekas dia


4. Flight Attendant mana yang BEST ?
- MAS..No offence pada flight attendants AirAsia, honestly though.
  Well, kebetulan kot dapat yg xbest..Malang malang~
  Kalau FA MAS, xla baek sgt pon, cuma slightly better, and they always smile..
  Pastu boleh demand lebih2.."Gimme Hot Milo Dipped with Black Chocolate please" 
"Apa lagi kau mau? Kicap? Cuka?"
  Abg pramugara MAS tu siap cakap Sabah lg ngan aku..Extra point!




So, pemenang di hati aku adalah ~~ Malaysia Airlines !!!

"Yaaayyyyy"
Duuh, semua komen aku kat atas bias pada MAS kot..>.<
Kenapa aku pilih MAS? Sebab, MAS sangat selesa, ada MAKAN 'free', bole capture happy moment, etc..

"Doooii dogo', kanapa kunuk muka sia urang mcm begituytu"



Harga mmg agak tinggi lar, tapi BERBALOI..
Kumpul duit laa..aku sanggup ikat perut ok semata2 mau naik MAS..haha
Plus like I said, kalau pandai cari, ada ja yg harga murah..
Tapi kalau takdak murah, AirAsia kan ada..
"Now Everyone Can Fly" kata Encik Tony


~No offense to all AirAsia lover, especially akak pramugari AA..muaahhh~


"Ahahahaha =_="

p/s : Saja ja puji MAS, sebab hujung bulan ni g KL naik MAS..harga murah weyh, yahhooo! X)


1 comment:

  1. kengkadang hrga MAS lg murah dr AirAsia bila ditolak tmbah. ada mkn g, kalo d AirAsia, kna ikat perut

    ReplyDelete

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...