Label2 yg best..!

Thursday 30 January 2014

UIA Kuantan : Mahallah IM2 a.k.a Talhah 8 & 9

Sebelum masuk UIA, aku buat bacaan sket kt blog2 senior pasal UIA Kuantan.
(Like of course, the one that u r doing rite now)..
Cuak kot, new campus, new life, new environment, new friends, new lecturers, new handphone #eh
Aku ingat lagi, aku terkejut bila dpt tahu UIA Kuantan ada mahallah luar.
Dan aku terkejut bila dapat tahu ada certain mahallah mengamalkan 1 bilik 10 orang..O.O'
So as u know, aku dulu masa CFS, Mahallah UKC, mahallah manja, 1 bilik 4 orang. Ketenangan sangats..

Taraaaaa...mahallah kesyangan~

Untuk dipendekkan cerita, masa sesi Ta'aruf, awal2 lagi kami dapat tau Mahallah, number bilik, dan ROOMATES!! Bappak cuak masa tuh~~O_o..

Mahallah : Talhah 9
Num bilik : 1.7
Roomates : .....siapakah mereka ini?!?!

"Bappak ah..Sapa ni weyh."


Yg aku mmg kenal, cuma Budin, Fikree ngan Hafiz. Yg lain, errr..some I can recognize who, but some, err...
Aku punya cuak masatu, hadonno..I felt like crying..hahaha..
Honestly, less than 10 budak Pharmacy lelaki yg aku kenal..
Dan aku akan jumpa smua yg lain dalam masa terdekat...Aarrrhhhh~~
Aku bukannya anti-social, aku cuma ada prasaan inferiority yg sangat tinggi. 
Mainly due to because I am not a Peninsularian, and I CAN'T SPEAK KL ACCENT WELL !!

"Taik.. Dia panggil aku org Indon"

"Hmmm..the moment I speak, msti diorang tengok aku lain2 lepas nih.."
"Alamak, diorang paham x aku cakap nih?"
"Shud I use KL accent aku yg tunggang tebalik tuh?"
"Will they think I live in gua, eating the infamous ulat sagu, hidup memburu & bercucuk tanam?" Paleolitotitik sangat en..

Those are among the questions yg bermain2 kt minda aku sepanjang Taaruf Week dan hari2 awal aku d UIA Kuantan & asrama.
So, how did I solved all those inferiority and self-insecure? Post2 yg mendatang, sila baca..hehe


MAHALLAH INDERA MAHKOTA 2

Kenapa dipanggil Indera Mahkota 2 (IM2) ?
Sebab, according to the map, itu adalah lokasi asrama ni.
Keliling dia adalah kawasan perumahan IM2.
So basically, kami tinggal kt kawasan perumahan, yg mana ditengahnya, ada asrama terdampar.
Perumahan ni tenang sangat, anjing xbanyak. Bebas berjoging (walaupun aku xpenah berjoging).
Banyak kedai2 makan. Ada masjid berdekatan, boleh sembahyang Jumaat kt situ. Imam dia tua sudah. Itu penting. lulz.
Dekat dengan Tunas Manja (bikin beli stok Mi Sedap), 7Eleven (bikin topup).

Honestly masa mula2 dapat tau aku kena stay asrama luar, aku punya sedih~~
How am I gonna go to class like this..T.T..(Mula2 tu kena naik bas sekolah..ini seriusndaktipu)
Tapi lama2, aku bersyukuuur sngat dapat asrama luar.
Sebabnya, asrama luar ni, kawalan dia xketat sgt. Tengah2 malam boleh ja masuk asrama lagi.
Tengok late night movie kt East Coast Mall pun voleeyyhh~~
Walaupun kol 12 tgh malam gate tutup, itu sekadar virtually closed, boleh ja bukak jap. hehe..
Baik kan pakgad situ..Sayang pakgad ketat2..>.< 

"Amacam, best tak movie tadi?"


Bilik aku ada 11 orang. Ada yg 1 compartment sorang, ada yg berdua.
Aku berdua ngan Hafiz, tempat aku selalu mintak makanan, bila lapar..hehe..Makanan dia belambak kot. xp
Tapi aku jarang ada kt bilik. Compartment aku panas mcm oven~!
Sedeyh aku. Awal2 tu sanggup lagi belajar berpeluh2..Lama2 aku jumpak port baru aku..
Bilik Ruzaini! hahaha..Sejuk, tenang plus ada Ruzaini, tmpt aku share hanjengan aku..lulz~
Pastuh, tandas ada 3. Xla berebut sangat pon bilik aku. Cuma kan aku mandi lama, so aku kena mandi awal sket. Tandas adalah aku pnya pentas konsert Mega. So jangan ganggu performance aku. hahaha!

"And Aaaaaaaaayiaaaaaaai Will Always Love Youuuuuu"

Mahallah ni ada 2 tingkat. Tingkat atas senior yg duduk. The best part is, masa jemur kain.
Akan ada suara2 'langsuir siang' gelak berjemaah..OK, sangat lawak!
Kelemahan major asrama ni, mesin basuh yg kau rasa kau mau bawak buldozer, kasik buldoze tu semua mesin. Mesin dia jahaaat! Telan duit, pastu, air dlm mesin bertakung. Geli shiyak!
Next, mahallah ofis yg selalu sangat tutup. Pegi meeting la, pegi apa la..haish~
Post barang pon susah..=_='

"Aaa..Tutup lagi..Tak lawak ok"

Tp yg lain smua kite chuker~Thatsoll..

p/s : Budak2 intake baru nnt xmerasalah mahallah luar, sbb start bulan 9, dengar2 smua budak masuk dalam campus. Rugi kalian, rugi~~~hehehe

No comments:

Post a Comment

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...