Label2 yg best..!

Friday 14 December 2012

Gedik : Nak Termuntah Larr..

Pernah ka dengar lagu Isteri Cerdik Yang Solehah?
Kalau ndak pernah, sini aku nyanyikan..

 "Isteri cerdik yang solehah..penawar hati..penyejuk mata
Dirumah dia isteri..dijalanan kawan..diwaktu kita buntu
Dia penunjuk jalan~~~lalala"

Merdu btol kan suara gua..kih3x~  [>_<]
* (O.O') Errk..sori,otak aku tgh vengong*
Ni misti pasal nengok sinetron Indon bnyk sgt..
Ngan aku2 bengong skali..xp

Watever, tapi aku mau twist sikit lirik lagu tu...
"Isteri gedik yang solehah.." Cerdik ==> Gedik
Sesuai kan?? Jawapannya »»» TIDAK!! O.O'


Gedik atau dalam Sabah kita panggil GETEK..LOL
Definisi Gedik : Perilaku jijik yg membuatkan otak mengeluarkan sejenis hormon yg boleh membuatkan perut mual, lalu muntah..Blueekk!!
Kalau brani try la begedik dpn aku~!
Honestly aku sndiri nyampah ngan pompuan2 gdiks ni..
Well, no doubt, memang fitrah seorang pompuan bsifat manja2 kucing ni..
Cumanya, if u fake it or if u over-gedik it, people will just =_='

 
=======================================================================
CIRI2 GEDIK YG DIBENCI RAMAI

Erkk!! Gedik doohh~
Bila didepan lelaki, otomatik beliau akan :
1. Buat muka kiut + Prasan lawa
-Bila ada lelaki dpan dia, otomatik hormon perasan dia naik memuncak..
Mulalah mata tu membesar, kening tu kasi 'innocent look' sket..
Tang pipi blom ckp lgi..kembang mcm kna gigit lebah Afrika..
I mean, seriously, kalau mmg lawa..ndak payah buat2~
*uhuk uhuk..kalau bidak tu bidak la..uhuk uhuk*

" Cemni comel tak??hewhew"
2. Buat suara manjew
-Bila lelaki brada d skeliling, dia boleh MERENGEK MANJA!!!
"Eewww..busyuk gilerr kt cnie.. kiter xshukew laarr"
"E'ehh..chommel nyew patung tuu..naknak~mmuuaahh"
Dia ingat lelaki suka sangat la dgar suara2 cemtu..
Mluat ada laa..Aku karate tengkuk kau skali~


3. Buat kecoh
-Depan kawan2 prmpuan, dia bcakap normal jak..
Tiba2 kalau ada lelaki, mcm smua org dia rasa pekak..hu ha hu ha 
Kalau kat tmpat makan lagi, mmg begedik-kecoh berjemaah la ngan geng2 dia..
Snap2 gambar sana sini..Ktawa kuat2..pffttt~
E'ehh...over plak aku en..xp

4. Pakai mekap tebal2 mcm badut
- OK ini part aku rasa kelakar..haha!
Kau bkn masuk TV pn mau bemekap2 mcm artis.. 
Bagi sentuhan natural dgn rona warna cerah pn cukup~wah!!*mcm pakar*
Fact : The heavier the make-up,the older the person looks


Haaa..Ckup tebal tak? Mcm kurang kan..  :/


====================================================================
Tapi adakah semua gediks ni hateable ??

To be honest, ada jak gedik yg OK~
In fact, ada yg memang nampak kiut pn..wah!
*Eih, apa pasal pipi jdik merah tu..;p *
Jangan prasan sgt la kan..kah3x~
Contoh, Ratu Rock Ella..siyesly aku rsa dia funny ..xp
Reason? Its naturally her n she ain't faking it~
And gedik akan nampak OK bila u do it for funny purpose..
Bukan untuk tarik perhatian or whatsoever~
Kan?!  Lojik kan theorem aku..^^
=========================================================
ISLAMIC POINT OF VIEW
Allah SWT berfirman :
“Dan janganlah kamu merendahkan (melunak dan memanja-manjakan) percakapan, yang menyebabkan mereka yang sakit hatinya terdetik untuk menggodamu.” ( surah Al Ahzab : 32 )
Smua tau kot bnda ni..
Seorang wanita muslimah mmg disarankan untuk menjaga cara percakapan..
Especially dari segi kelunakan tu..Jangaaaanlah buat2 manja kt lelaki lain ~
Kalau dpan suami barulah sesuai..barulah cik abang sayang..gittew~~
Hehehe~ ^_^


No comments:

Post a Comment

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...