Label2 yg best..!

Friday 4 January 2013

BBB : Bahan Bacaan Bosan

Masyarakat Malaysia umumnya sangat kurang dalam bab-bab membaca ni kan..
Jika kita bandingkan dengan masyarat negara maju mcm Jepun, sepanjang masa diorang akan membaca..


Contoh, kalau dalam LRT, orang kita buat apa?
1. Menghayal sampai terTidur...zzzZZ
2. Berborak sambil bergelak ketawa
3. Bergambar posing mautz (smpai macik sebelah buat muka freak)
4. Curi2 tengok orang keliling kita..hehe (ka aku sorang yg buat??)

Kalau orang Jepun??


Haa..yg berdiri pon mmbaca
Kalau aku, memang megang tiang la manjang, takut tegolek dop

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ok, jom cerita pasal aku pulak..
>.<
"Haaa..silakanlaaaa.." (bosan aku) =_='

Aku bab-bab membaca ni boleh kata agak minat jugak..
Tapi depends on : 
  • Bidang/Tajuk apa yg dibaca
  • Gaya penulisan si penulis
Tajuk tu rahsia..ekekeke..
Yg aku mau emphasize a.k.a tekankan disini, pasal gaya penulisan

Aku paling xsuka penulisan yang mendatar, tiada unsur tambahan mcm humor,saspen etc..
Mesti ada contoh2 atau gambar diselit..supaya comel~ekekeke
And aku xsuka penulisan yg tidak dijelaskan mana satu isi penting..
Means, tiada pem'bold'an ayat..(bold tu mcm >>> bold) *ditebalkan mcm bibir Enjelina Joli*
-Bibir aku xtebal, nipis2 seksi jaa......Ehh! Crita pasal bibir pullak~~ - XD

Tulah, sayang betul kalau ada karya/penulisan yg cukup berlimiah, tapi tiada garapan emosi atau penekanan isi penting..Aku akan skip la..hehehe
Sebab tu aku suka baca Naruto, LawakKampus dan seangkatan dengannya.
Novel pon aku suka jugak...(klik sini)

Beli masa Pesta Buku kt PWTC...bessst~~ =)

And aku sangat kagum & agak envy pada kawan2 aku yg sangat minat membaca..
Contoh mcm si Nabil, Rafiq, Ahmid
They read things bout Politics, Economy etc..Means bahan2 'berat'..
Kalau aku takhadonya nak ngadap smua ittew~
"Tdur lagi best.." krooh3x~

p/s : Lepas nih aku mau kongsikan la plak cara untuk mnyemai minat membaca..
(walaupun aku ni pun so so jerq..bolekah cemtuuu?? )


2 comments:

  1. kannn , kadang-kadang membaca neyy banyak jugak faedahnyaa ,at least adalahh jugak knowledge yang kita tahu kan even tak banyak poun :)

    ReplyDelete
  2. ikut pengalaman akulah, awal2 waktu umur remaja memang bosan giler nak baca buku, tapi bila dah umur 20 ni, seronok pulak baca buku. hormon kot?

    entry terbaru; http://duniabisnes123.blogspot.com/2013/01/kesungguhan-di-dalam-berniaga.html

    ReplyDelete

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...