Label2 yg best..!

Sunday 13 January 2013

Kenangan Ambil Result SPM

Easier for me to write this entry because I got my ancient diary with me..So just belek2 balik..
Heh, aku ada diary dowh...Ko hadoo ?? XD





23 MARCH 2011
-Tarikh keramat bagi SPM 2010 students-
RESULT KELUAAARRR..!!

Beberapa minggu sebelum tu, banyak spekulasi tarikh pasal bila result kluar..
Tiap hari kami begossip pasal benda ni kat tempat kerja..Hee, aku dulu kerja part-time promoter kat Parkson 1Borneo. Mostly lepasan SPM yg jadi part-time ctue, so suka-duka ke'neves'an mmg dikongsikan together-gether lah..

Honestly, aku agak berharap untuk SPM ni..
Sampaikan 3kali aku termimpi dapat stret A..Ohohoho..Mainan tidur semata-mata
UPSR ngan PMR xpenah dapat semua A, kesian la kat beta..heh
So, untuk mengelak dari frust, aku just target 6A's..and kunun mau struggle tym d matriks..=)

The Day We've Been Waitin' For

Hari yg dinanti tiba...jeng jejeeng..
Pagi tu, sebelum bersiap mau p maktab, aku tengok tv dulu..buat2 chill la konon~
Datok Fadhilah Kamsah bagi talk pasal SPM ni..He said, "redha dgn rsult yg kita dpt nnt"..ok ok~

Bila sampai kt maktab, we know that inilah first & last time kami akan bjumpa ramai2 satu batch..
So, lepas jumpa-jumpa semua, cikgu Abdul datang terjmpa kami kat blok pentadbiran..
Cikgu cakap, "20 orang jak kamu yg dapat straight A"..
"Haa, 20 jak..siapa suru kamu kuat main"
And automatic-medietly confidence aku punah hancus kaca berderai..hamekngkaw ayat
Sebabnya, kalau stakat 20 org, memang mustahil lah nama aku termasuk skali..
Aku ni bukan kelas Berlian (kelas top), masa graduasi pon ranking 22..tegelincir disitu
So, it was a NO for me..Awal2 aku pasrah..*kembangkan idung tarik napas*

Kat dewan Mengaris, rsult sudah boleh ambek..Org pertama yg aku nmpk pegang slip tu si Bernard..
Haiyyo, jantung aku mau gugur sudah tym tu..Makin neves plak..errgghh...>.<
Paling first bebas azab neves..
Paling ironinya, sebelum turn aku ambil slip, tiba2 sir Zaini suruh stop..
Sir suruh kami duduk dulu, sebab majlis penyampaian (ka perasmian?ntah..) mau mula sudah..Aiguuu..gantung~
Parents aku pun gitaw yg diorang balik duluan lah, sebab bapa aku kena sambung kerja dia..
ooo..majelis penyerahan keputusan..ok ok

Mula2 nyanyi lagu Maktab..besemangat sungguh kami..Lagu klasik feveret~ ekeke
Masa turn cikgu Yan, merangkap ketua bahagian rsult2, bagi speech, cikgu cakap "seramai 25orang yg dapat semua A..."
...
...
...
(O.O)
seriously?!

Sorang-sorang budak stret A kena jemput naik pntas..
Ni muka2 wajib Stret A..xheran..
Tapi xsampai semua kna sebut, MC stop majelis, sebab masa xcukup katanya..(?)
Eh, gantung lagi..rasa mcm kena troll plak..
What next?
Whatever, sambung berbaris amek rsult..



Final table, jumpa Bapak Sitar..
"angka giliran?"...aku ckp 140.....dub dab dub dab..*neves*
Bapak Sitar bahagi dua slip2 tu, satu bhagian khas untuk yg dpt Stret A..
Agak lama juga bapak cari slip aku....dub dab dub dab..*makin neves*
"Eh, xda kat sini "... Then, dia pilih yg slip2 khas tu...DUBDABDUBDAB..!! *makin deras*

"Haa..ada pon..^_^", Bapak bagi slip..Aku cepat2 'ragut', tengok gred setiap subjek....
BM, BI, Math, AddMath, Sejarah, PAI, Physics, Chemistry, Biology..
Takdak B, smua A...Otomatikly aku cover muka guna slip, n ....MENANGES~!??!?! O.o
Alolo..ciannyer dier..*nak penampor?*
OhMy..! Malu beb...tym tu dahla ada Sazwan, PG, Paeng, Glenda,..Mdm Q pn ckp dia nmpk..aduss (>_<)
Bebolehnya plak aku ternanges..(jujurnya gua ni mmg emo sket)..comel btul kan~XD
Mama si Mang pun nangis..Aik?! Tambah gua sedih..huhu
Alhamdulillah, syukur yg xterhingga..Festaim lah ni..Dikabulkan jgerk hajat aku selama ni..

Sir Zaini, bekas cikgu Bio kami..Kelas dia paling sempoi didunia..
Sekarang hupgrade jadi Timbalan Pengetua Ko-Q

Rupanya parents aku tau lagi awal, Cikgu Yan gitaw siap2 before diorang balik..=)

Kawan2 aku pon ramai yg dpt setereyt A..Si Sazwan, Kamil, Nabil, Sarhan, Miyuy, Shadli, Paeng..
Right after that, kami merayau beramai2 gi CP mkn SEcret Rechipi..=)



p/s : jgn ckp aku mengada2 plak...ini kan cuma sejarah lama..heee~~... ^____________________^

9 comments:

  1. wahh
    http://nurulnamasaya.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. tahniah .. stret a rupanya abang ni .. tak sabar nak ambik result bulan tiga ni .. hehe

    ReplyDelete
  3. congrets-2 . stret a tuhh.. piqa un ta sabar nak ambek result spm bulan 3 ni . doakan saya , semoge nasib saya same mcm abg nie..

    ex - MRSM Kuala Terengganu / spm 2012

    ReplyDelete
  4. waahh tahniah bang.. saya ex- MRSM Alor Gajah.. berpeluh tapak kaki ngan tangan bila terfikir result saya akan keluar bulan depan.. heheh btw ranking graduasi kita hampir sama, saya yg ke-23..hehehe harap dpt result sama mcm abg.. :) amin..

    ReplyDelete
  5. Wahh..ada nma aku..like2..
    -paengbaekhati-

    ReplyDelete
  6. Ada gambar ak. Like2.
    -budaqraiygcomel-

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. tahniahh... hebatnyaa.. aku ex mrsm pc.. result hampeh gila.. pengetua x turun tunjuk muka pun.. kata orang, sebb batch aku x ramai straight A... cheesssss.. aku dapat 1B.. ENglish aku memang teruk.. essay aku buat cincai.. blank gila. hahahah ok be

    ReplyDelete

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...